شناسهٔ خبر: 14470 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استقرار ۵ اکیپ برف‌روب در محورهای اصلی بیجار در استان کردستان

جمع آوری برف رییس اداره راه و شهرسازی بیجار در استان کردستان از استقرار ۵ اکیپ برف‌روبی در محورهای اصلی این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، فرزاد لاهورپور شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بیجار که در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، با اشاره به آمادگی اداره راه و شهرسازی برای شرایط بحرانی، گفت: ۵ اکیپ برف‌روبی در محورهای اصلی از جمله محور همدان، دیواندره، زنجان و قروه و تکاب برای زمان بارش و بارندگی برف مستقر هستند.

 وی افزود: ماشین‌آلات از بخش امانی و خود اداره راه و شهرسازی کار برف‌روبی را در شرایط بارندگی در محورهای اصلی با ۵ اکیپ انجام خواهند داد.

وی گفت: ۱۹ دستگاه ماشین‌آلات برای برف‌روبی در مسیرهای شناسایی شده، اختصاص یافته که تعدادی از آنها در حال تعمیر است و ۲۰ دستگاه تراکتور هم در روستاها که سال گذشته با آنها قرارداد داشتیم در شرایط بارندگی برف در روستا فعال می‌شوند.  

لاهورپور افزود: ۱۹ دستگاه دیگر ماشین‌آلات برف‌روبی نیز در بخش استیجاری و پیمانی پیش‌بینی شده است که این دستگاه‌ها بیشتر در بخش کرانی، چنگ الماس و مسیر تکاب مستقر هستند.

وی گفت: طی جلسه‌ای با پیمانکاران و بخش خصوصی، لیست ماشین‌آلات آنها اخذ شده است که در مواقع بحران از آنها استفاده خواهد شد.

وی در پایان خواستار ارائه لیست مادران باردار در روستاها توسط مدیریت شبکه بهداشت و درمان بیجار شد که در شرایط بحران آنها را به شهر انتقال دهند.

نظر شما